AZ OKTATÁSI HIVATAL BÁZISINTÉZMÉNYE
Óvodánk 2023. januárjában adott be pályázatot Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye cím elnyerésére. Az Oktatási Hivatal által kiírt pályázaton - a Pedagógiai Oktatási Központ és a bíráló bizottság javaslatai alapján - az Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettese a rendkívüli magas szakmai színvonalú pályamunkák közül a Hatvani Gesztenyéskert Óvodát érdemesnek ítélte Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye cím viselésére.
A bázisintézmény olyan megyei, járási, esetleg országos szinten magas presztízsű hagyományokkal rendelkező, infrastruktúrában a feladatellátáshoz megfelelő módon felszerelt, egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szakmai módszertani, szervezeti kultúrával és innovációval rendelkező, és ezt publikálni, valamint szakmai szolgáltatásként átadni képes intézmény, mely alkalmas adott területen magas színvonalú, hatékony tudásmegosztásra. Olyan intézmény, melyben a jó gyakorlat eredményesen működik mesterpedagógus vagy mesterpedagógus szaktanácsadó, illetve az intézményvezető által kijelölt közreműködésével.
Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye cím viselése megtisztelő mind az intézmény vezetése, mind a pedagógusok számára, hiszen a jógyakorlatok átadásával tovább fejleszthetjük szakmai tudásunkat.
„Kicsi Gesztenye Könyvclub”
A jógyakorlat célja:
Az óvodánkba járó gyermekek anyanyelvi nevelését, fejlesszük. Fontos, hogy megszerettessük a mesék, versek könyvek világával a hozzánk járó gyermekeket. Már óvodás korban kell elkezdeni olvasóvá nevelésüket. A könyvekhez való pozitív hozzáállás, szeretet már kicsi korban megalapozható.
A jógyakorlatrövid leírása:
Egy konkrét téma köré épített olvasásnépszerűsítő, interaktív tevékenység, melyen a gyerekek játszva tanulhatják meg az érdekességeket az adott témával kapcsolatban. Ismeretterjesztő, zenei, anyanyelvi nevelést támogató játékos módszerrel kapnak több információt a könyvtári ismeretekről. Szépirodalmi, ismeretterjesztő művek bemutatásával fejlesztjük a gyermekek könyvek iránti pozitív hozzáállását. Könyvtárhasználati szabályokkal ismertetjük meg a gyerekeket, amelyek ismeretével a könyvek iránti tiszteletet és gondoskodást erősítjük bennük. Felolvasó délután, zenei művek bemutatása, koncertek, vers és mesemondó versenyek, tudáspróbák, vetélkedők szervezése, diavetítés, interaktív mesélés, bábszínház és a jeles napokhoz tartozó események megismerése is a tervezett programjaink része.
” Közlekedj okosan!”
A jógyakorlat célja:
Az óvodások élményszerű programok keretében ismerkednek meg a biztonságos közlekedés fontosságával és a közlekedési szabályokkal. A játékos tevékenységek, mesélés, verselés, éneklés, mozgás, vizuális nevelés, a korcsoportjuknak és fejlettségi szintjüknek megfelelő tartalmak közvetítése hatására alakul a gyermekek szabálytudata. A tevékenységek során célunk a gyermekek türelmének, megfigyelőképességének, érzelemvilágának, szabad alkotókedvének, kreativitásuk fejlesztése, személyiségük komplex kibontakoztatása.
A jógyakorlatrövid leírása:
Az óvodánkban is egyre nagyobb hangsúly kerül a kresz és a közlekedési szabályok ismeretére. Változatos módszereket, munkaformákat és tevékenységtípusokat ötvöző, közösségi élményekre építő Közlekedési napi projektünk épp ebben nyújt segítséget. A projekt megvalósítása egy hetet igényel, mely során számos csoport- és intézményszintű program kerül megvalósításra. A rendőrséggel való kapcsolatfelvétel már korábban megtörténik hivatalos kereteken belül. Az egyéni és életkori sajátosságoknak megfelelő tartalmak közvetítésére, a szabályok megismerése, biztonság fontossága és igényének kialakítása, a közlekedési járművek megismerése, a segítségnyújtás alapjainak elsajátítása minden csoport saját profiljának és összetételének megfelelően komplex tevékenységeket szervez, majd a projektet intézményi szintű közös mozgásos programsorozat zárja (pl.: rajzverseny, motoros ügyességi pálya, biciklis akadálypálya, robotméhecske használata kresz feladatokkal, oktatómese).
„Piros-fehér-zöld”
A jógyakorlat célja:
Az óvodások élményszerű programok keretében megismerkedhessenek március 15-e ünnepének jelentőségével, tartalmával, az ünnephez kötődő szokásokkal. A játékos tevékenységek, mesélés, verselés, éneklés, mozgás, vizuális nevelés, a korcsoportjuknak és fejlettségi szintjüknek megfelelő tartalmak közvetítése hatására alakul a gyermekek magyarságtudata. A tevékenységek során célunk a gyermekek türelmének, megfigyelőképességének, érzelemvilágának, szabad alkotókedvének, kreativitásuknak fejlesztése, személyiségük komplex kibontakoztatása.
A jógyakorlatrövid leírása:
Mint minden köznevelési intézményben így az óvodánkban is egyre nagyobb hangsúly kerül a hazaszeretet, a magyarságtudat, a nemzeti hovatartozás érzetének minél fiatalabb korban történő kialakítására. Változatos módszereket, munkaformákat és tevékenységtípusokat ötvöző, közösségi élményekre építő március 15-i projektünk épp ebben nyújt segítséget. A projekt megvalósítása egy hetet igényel, mely során számos csoport- és intézményszintű program kerül megvalósításra. Minden csoport komplex tevékenységeket szervez, majd a projektet intézményi szintű közös ünnepi programsorozat zárja (pl.: közös alkotás, várkészítő verseny, nemzeti szimbólumok készítése, interaktív ünnepi előadás, drámajáték, trikolor ételek, a szabadságharc megjelenítése „zoknicsatával” stb.). A nemzeti öntudat és a szülőföldhöz való kötődés kialakítása, az értékek átadása az összetartozás élményének nyújtása közös feladatunk kell, hogy legyen.
„Csupa-csuda” családi nap-jógyakorlat intézményi adaptációját segítő előadás
A jógyakorlat célja:
Nagyon fontos feladatunknak tekintjük a hozzánk járó gyermekek egészséges életmódra nevelését, a mozgás, az ügyességi játékok, akadálypályák megszerettetését. Úgy gondoljuk, hogy már óvodás korban kell elkezdeni egészséges életre való nevelésüket. A mozgáshoz való pozitív hozzáállás, szeretet már kicsi korban megalapozható.
A jógyakorlatrövid leírása:
Az egészséges életmódhoz a mozgáshoz kapcsolódó egészségmegőrző családi nap, ahol a szülők is aktívan részt vesznek a feladatok elvégzésében és ez által, együtt töltenek egy egész napot a gyermekekkel. A napot minden esetben a megnyitó után zenés bemelegítéssel és futóversennyel kezdjük. Ezután kihasználjuk az óvodánk tágabb környezetét és egy családi akadályversenyt szervezünk a délelőtt folyamán. Az akadályverseny tematikája magában foglalja az egészséges életmód alakításának területeit, mozgás, étkezés és minden, ami ezzel jár. Ez mellett színes programokat szervezve pl.: karate bemutató, focibemutató, óvodánk mazsorett csoportjának bemutatója színesíti az eseményt. A nap lezárásaként hagyomány, hogy egy koncert, zárja a napot!, A jógyakorlat bemutatásával segítséget szeretnénk nyújtani a szervezési feladatokban, tapasztalatainkat egy hasonló tematikus nap megszervezésében.
„Zeng az ének reggel óta”-csivitelős napok a Gesztenyésben”-tájékoztatás jógyakorlat intézményi megvalósíthatóságáról.
A jógyakorlat célja:
A jógyakorlat célja, hogy a gyermekek egy hetes projekt keretében játékos közvetlen tapasztalatszerzésre, megfigyelésre alapozó tevékenységek során bővítsék ismereteiket a madarak és fák jellemzőivel, tulajdonságaival kapcsolatban, ezáltal kerüljenek közelebb a környezethez, fejlődjön környezettudatos magatartásuk, valamint alakuljon a környezethez való pozitív érzelmi viszonyuk.
A jógyakorlatrövid leírása:
A madarak és fák napjának közös, óvodaszintű megünneplése, a téma, közvetlen tapasztalatszerzésre építő tevékenységen keresztül történő megismerése a korosztály életkori sajátosságainak megfelelő tanulásra, ismeretbővítésre, képességfejlesztésre és magatartásformálásra nyújt lehetőséget. A jeles naphoz kapcsolódó tevékenységek óvodánkban nem csupán a május 10-i nap eseményeire korlátozódnak, Az óvoda folyosóján már a hétfői nap berendezésre kerül egy sarok fakérgekkel, fakoronggal, termésekkel, madárfészekkel, madártollakkal madaras és fás képekkel – kiemelve az év madarát és az év fáját –, melyek a gyermekek által bármikor megtekinthetők és egész hetes dekorációként szolgálnak. A projekthetet pénteken óvodaszintű közös interaktív nap zárja, melynek változatos programjai az óvoda udvarán valósulnak meg. Madárfészek készítés, madárhangfelismerés, természeti „kincskeresés”, madaras és fás kirakók, valamint mozgásos játékok, melyek sok élményt kínálnak a nap folyamán.
Kapcsolattartó: Bereczkiné Valter Anita - Igazgató
Telefon: +36-37-341-904
email: gesztenyeskert60@gmail.com
A bázisintézmény olyan megyei, járási, esetleg országos szinten magas presztízsű hagyományokkal rendelkező, infrastruktúrában a feladatellátáshoz megfelelő módon felszerelt, egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szakmai módszertani, szervezeti kultúrával és innovációval rendelkező, és ezt publikálni, valamint szakmai szolgáltatásként átadni képes intézmény, mely alkalmas adott területen magas színvonalú, hatékony tudásmegosztásra. Olyan intézmény, melyben a jó gyakorlat eredményesen működik mesterpedagógus vagy mesterpedagógus szaktanácsadó, illetve az intézményvezető által kijelölt közreműködésével.
Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye cím viselése megtisztelő mind az intézmény vezetése, mind a pedagógusok számára, hiszen a jógyakorlatok átadásával tovább fejleszthetjük szakmai tudásunkat.
„Kicsi Gesztenye Könyvclub”
A jógyakorlat célja:
Az óvodánkba járó gyermekek anyanyelvi nevelését, fejlesszük. Fontos, hogy megszerettessük a mesék, versek könyvek világával a hozzánk járó gyermekeket. Már óvodás korban kell elkezdeni olvasóvá nevelésüket. A könyvekhez való pozitív hozzáállás, szeretet már kicsi korban megalapozható.
A jógyakorlatrövid leírása:
Egy konkrét téma köré épített olvasásnépszerűsítő, interaktív tevékenység, melyen a gyerekek játszva tanulhatják meg az érdekességeket az adott témával kapcsolatban. Ismeretterjesztő, zenei, anyanyelvi nevelést támogató játékos módszerrel kapnak több információt a könyvtári ismeretekről. Szépirodalmi, ismeretterjesztő művek bemutatásával fejlesztjük a gyermekek könyvek iránti pozitív hozzáállását. Könyvtárhasználati szabályokkal ismertetjük meg a gyerekeket, amelyek ismeretével a könyvek iránti tiszteletet és gondoskodást erősítjük bennük. Felolvasó délután, zenei művek bemutatása, koncertek, vers és mesemondó versenyek, tudáspróbák, vetélkedők szervezése, diavetítés, interaktív mesélés, bábszínház és a jeles napokhoz tartozó események megismerése is a tervezett programjaink része.
” Közlekedj okosan!”
A jógyakorlat célja:
Az óvodások élményszerű programok keretében ismerkednek meg a biztonságos közlekedés fontosságával és a közlekedési szabályokkal. A játékos tevékenységek, mesélés, verselés, éneklés, mozgás, vizuális nevelés, a korcsoportjuknak és fejlettségi szintjüknek megfelelő tartalmak közvetítése hatására alakul a gyermekek szabálytudata. A tevékenységek során célunk a gyermekek türelmének, megfigyelőképességének, érzelemvilágának, szabad alkotókedvének, kreativitásuk fejlesztése, személyiségük komplex kibontakoztatása.
A jógyakorlatrövid leírása:
Az óvodánkban is egyre nagyobb hangsúly kerül a kresz és a közlekedési szabályok ismeretére. Változatos módszereket, munkaformákat és tevékenységtípusokat ötvöző, közösségi élményekre építő Közlekedési napi projektünk épp ebben nyújt segítséget. A projekt megvalósítása egy hetet igényel, mely során számos csoport- és intézményszintű program kerül megvalósításra. A rendőrséggel való kapcsolatfelvétel már korábban megtörténik hivatalos kereteken belül. Az egyéni és életkori sajátosságoknak megfelelő tartalmak közvetítésére, a szabályok megismerése, biztonság fontossága és igényének kialakítása, a közlekedési járművek megismerése, a segítségnyújtás alapjainak elsajátítása minden csoport saját profiljának és összetételének megfelelően komplex tevékenységeket szervez, majd a projektet intézményi szintű közös mozgásos programsorozat zárja (pl.: rajzverseny, motoros ügyességi pálya, biciklis akadálypálya, robotméhecske használata kresz feladatokkal, oktatómese).
„Piros-fehér-zöld”
A jógyakorlat célja:
Az óvodások élményszerű programok keretében megismerkedhessenek március 15-e ünnepének jelentőségével, tartalmával, az ünnephez kötődő szokásokkal. A játékos tevékenységek, mesélés, verselés, éneklés, mozgás, vizuális nevelés, a korcsoportjuknak és fejlettségi szintjüknek megfelelő tartalmak közvetítése hatására alakul a gyermekek magyarságtudata. A tevékenységek során célunk a gyermekek türelmének, megfigyelőképességének, érzelemvilágának, szabad alkotókedvének, kreativitásuknak fejlesztése, személyiségük komplex kibontakoztatása.
A jógyakorlatrövid leírása:
Mint minden köznevelési intézményben így az óvodánkban is egyre nagyobb hangsúly kerül a hazaszeretet, a magyarságtudat, a nemzeti hovatartozás érzetének minél fiatalabb korban történő kialakítására. Változatos módszereket, munkaformákat és tevékenységtípusokat ötvöző, közösségi élményekre építő március 15-i projektünk épp ebben nyújt segítséget. A projekt megvalósítása egy hetet igényel, mely során számos csoport- és intézményszintű program kerül megvalósításra. Minden csoport komplex tevékenységeket szervez, majd a projektet intézményi szintű közös ünnepi programsorozat zárja (pl.: közös alkotás, várkészítő verseny, nemzeti szimbólumok készítése, interaktív ünnepi előadás, drámajáték, trikolor ételek, a szabadságharc megjelenítése „zoknicsatával” stb.). A nemzeti öntudat és a szülőföldhöz való kötődés kialakítása, az értékek átadása az összetartozás élményének nyújtása közös feladatunk kell, hogy legyen.
„Csupa-csuda” családi nap-jógyakorlat intézményi adaptációját segítő előadás
A jógyakorlat célja:
Nagyon fontos feladatunknak tekintjük a hozzánk járó gyermekek egészséges életmódra nevelését, a mozgás, az ügyességi játékok, akadálypályák megszerettetését. Úgy gondoljuk, hogy már óvodás korban kell elkezdeni egészséges életre való nevelésüket. A mozgáshoz való pozitív hozzáállás, szeretet már kicsi korban megalapozható.
A jógyakorlatrövid leírása:
Az egészséges életmódhoz a mozgáshoz kapcsolódó egészségmegőrző családi nap, ahol a szülők is aktívan részt vesznek a feladatok elvégzésében és ez által, együtt töltenek egy egész napot a gyermekekkel. A napot minden esetben a megnyitó után zenés bemelegítéssel és futóversennyel kezdjük. Ezután kihasználjuk az óvodánk tágabb környezetét és egy családi akadályversenyt szervezünk a délelőtt folyamán. Az akadályverseny tematikája magában foglalja az egészséges életmód alakításának területeit, mozgás, étkezés és minden, ami ezzel jár. Ez mellett színes programokat szervezve pl.: karate bemutató, focibemutató, óvodánk mazsorett csoportjának bemutatója színesíti az eseményt. A nap lezárásaként hagyomány, hogy egy koncert, zárja a napot!, A jógyakorlat bemutatásával segítséget szeretnénk nyújtani a szervezési feladatokban, tapasztalatainkat egy hasonló tematikus nap megszervezésében.
„Zeng az ének reggel óta”-csivitelős napok a Gesztenyésben”-tájékoztatás jógyakorlat intézményi megvalósíthatóságáról.
A jógyakorlat célja:
A jógyakorlat célja, hogy a gyermekek egy hetes projekt keretében játékos közvetlen tapasztalatszerzésre, megfigyelésre alapozó tevékenységek során bővítsék ismereteiket a madarak és fák jellemzőivel, tulajdonságaival kapcsolatban, ezáltal kerüljenek közelebb a környezethez, fejlődjön környezettudatos magatartásuk, valamint alakuljon a környezethez való pozitív érzelmi viszonyuk.
A jógyakorlatrövid leírása:
A madarak és fák napjának közös, óvodaszintű megünneplése, a téma, közvetlen tapasztalatszerzésre építő tevékenységen keresztül történő megismerése a korosztály életkori sajátosságainak megfelelő tanulásra, ismeretbővítésre, képességfejlesztésre és magatartásformálásra nyújt lehetőséget. A jeles naphoz kapcsolódó tevékenységek óvodánkban nem csupán a május 10-i nap eseményeire korlátozódnak, Az óvoda folyosóján már a hétfői nap berendezésre kerül egy sarok fakérgekkel, fakoronggal, termésekkel, madárfészekkel, madártollakkal madaras és fás képekkel – kiemelve az év madarát és az év fáját –, melyek a gyermekek által bármikor megtekinthetők és egész hetes dekorációként szolgálnak. A projekthetet pénteken óvodaszintű közös interaktív nap zárja, melynek változatos programjai az óvoda udvarán valósulnak meg. Madárfészek készítés, madárhangfelismerés, természeti „kincskeresés”, madaras és fás kirakók, valamint mozgásos játékok, melyek sok élményt kínálnak a nap folyamán.
Kapcsolattartó: Bereczkiné Valter Anita - Igazgató
Telefon: +36-37-341-904
email: gesztenyeskert60@gmail.com
Kapcsolat
Hatvani Gesztenyéskert Óvoda és Mesevilág Tagóvoda
+36 37 341 904
gesztenyeskert60@gmail.com
3000 Hatvan, Bajcsy-Zsilinszky utca 10.
+36 37 341 904
gesztenyeskert60@gmail.com
3000 Hatvan, Bajcsy-Zsilinszky utca 10.